Tu dowiesz się, jak załatwić sprawę w urzędzie przez Internet. Tym samym czas i sposób, bądź zapoznanie się z ważną informacją, ulega znacznemu skróceniu. Przesłanie dokumentu opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym stanowi min. podstawę do przeprowadzenia postępowania administracyjnego. 


Do Państwa dyspozycji są: elektroniczna skrzynka podawcza  ePUAPBiuletyn Informacji Publicznej UG MielnoObywatel.gov.pl

Metody dostarczania  dokumentu do urzędu

Interesanci mogą dostarczyć dokument   za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, wykorzystując do tego celu darmowy profil zaufany lub certyfikowany podpis elektroniczny. Adres skrzynki ePUAP:   /Mielno/skrytka

Korespondencja z urzędem


Aby można było korzystać w pełni z usług  platformy  ePUAP trzeba w pierwszej kolejności założyć konto. Jeśli przy zakładaniu podamy PESEL wniosek o profil zaufany utworzy się automatycznie. Następnie w ciągu 14 dni należy udać się do punktu potwierdzania z dowodem tożsamości celem potwierdzenia tożsamości. (np.Urząd Skarbowy, ZUS). Wizyta jest jednorazowa. 

Można również dostarczyć podpisany elektronicznie dokument w godzinach 8:00 – 15:00 do Kancelarii Ogólnej UM w Mielnie, mieszczącej się w pokoju nr 001 (parter), na następujących nośnikach danych:

  • pamięć masowa USB 1.0, 2.0
  • płyta CD/DVD

Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru. 

Akceptowalne formaty załączników to:
DOC, RTF, XPS, XLS, ODS, ODT, ODP, DOCX, XLSX, CSV, TXT, GIF, TIF, BMP, JPG, PNG, PDF, ZIP.

Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 5MB, wielkość pojedynczego załącznika nie może przekraczać 3,5MB.
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

Rejestracja działalności gospodarczej  

Komunikat Ministra Gospodarki


Następujące tryby postępowania przy rejestracji:

1. Zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line i złożyć go elektronicznie (osoby posiadające podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem lub profil zaufany ePUAP),

2. Zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i zanieść go do urzędu gminy,

3. Bez logowania się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i zanieść go do urzędu gminy,

4. Pobrać, wypełnić i złożyć wniosek papierowy w urzędzie gminy - gmina przekształca go na wniosek elektroniczny (wpisuje dane do CEIDG),

Aktualnie wpisy przedsiębiorców, będących osobami fizycznymi, można przeglądać bezpośrednio na stronie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 System Komunikacji z Mieszkańcami  SMS

Szanowni Mieszkańcy !
Gmina Mielno uruchomiła System Komunikacji z Mieszkańcami Alcetel, dzięki któremu Mieszkańcy mogą bezpłatnie otrzymywać informacje, zarówno o zagrożeniach meteorologicznych, jak i o ważnych wydarzeniach, odbywających się na terenie Gminy. System powiadamiania niesie wiele korzyści, znacząco poprawiając bezpieczeństwo i komfort życia Mieszkańców. Należy podkreślić, że Alcetel to nie szeroko popularyzowane komunikaty SMS o treści marketingowej,  lecz konkretne informacje wysyłane przez Urząd w formie komunikatów głosowych lub SMS.


Rejestracja jest prosta, wystarczy wykonać JEDNĄ z poniższych czynności:

1. Wypełnić formularz na stronie www.alcetel.pl/mielno  lub
2. Wysłać SMS o treści 76032.1 na numer: 503 503 733  lub
3. Zadzwonić na numer:  (94) 732 80 60 
Dane podane przy rejestracji są chronione zgodnie z ustawą z dn. 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 100, poz. 1024) i przetwarzane wyłącznie w celach świadczonej usługi, a ich właścicielem i administratorem jest Gmina Mielno.

Otrzymywane komunikaty będą bezpłatne, a jedynym ponoszonym kosztem jest wykonanie połączenia głosowego lub wysłanie wiadomości sms w celu rejestracji systemu, taryfikowanego zgodnie z cennikiem wybranego operatora.

Dzięki zastosowaniu systemu powiadamiania Mieszkańcy mają zwiększony dostęp do informacji, na temat tego, co dzieje się w ich lokalnej społeczności, mogą liczyć na skuteczne powiadomienie o ewentualnym wystąpieniu zagrożeń. System gwarantuje dużą skuteczność. Wysyłane komunikaty są raportowane na bieżąco, a w przypadku nieodebrania połączenia istnieje możliwość oddzwonienia i odsłuchania komunikatu.